Inför ditt besök

  • När du bokat din tid får du en bokningsbekräftelse skickad till din e-post.
  • Hälsodeklaration skickas ut i samband med bokningen som ifylles innan besöket.
  • Undvik att ta smärtstillande innan ditt besök. 
  • Vi har goda parkeringsmöjligheter utan avgift. Handikapparkering kan nyttjas vid behov.
  • Kom gärna i god tid före din behandling börjar.
  • Anmäl dig i receptionen för att att bli insläppt.
  • Vid förstagångsbesök kommer du att få berätta om dina besvär och hur de påverkar dig.
  • Utifrån informationen undersöker vi med ortopediska tester för att ställa rätt diagnos.
  • Efter ställd diagnos utformas en anpassad behandling samt en individuell behandlingsplan. Vi ser till helheten om vilka faktorer som kan påverka din hälsa såsom träning, kost, arbete och stress.
  • Antal behandlingar som kommer behövas är individuellt, vanligtvis omfattar en behandlingsserie 3-5 besök, beroende på hur länge du har haft dina besvär och hur besvären uppkommit samt vilken typ av besvär du har.
  • Har du ett långvarigt/återkommande besvär kan vi erbjuda ett rehabiliteringsprogram utifrån ställd diagnos som kompletteras med hjälp av en funktionell rörelseanalys och personlig funktionell träning som kombineras med naprapatbehandlingar.
  • För att påskynda behandlingsresultatet är det viktigt att du försöker följa de råd och anvisningar som ges.
  • För att förenkla undersökningen och bedömningen bör du ha kläder som du kan röra dig obehindrat i.
  • Ombytes, dusch & bastumöjlighet finns i anslutning till ditt besök i Friskis&Svettis lokaler.

Har du ett röntgenutlåtande för ditt besvär?

Då kan det vara bra att du tar med dig detta eller om du istället har en kopia bland dina bilder.

Graviditet

Meddela din naprapat vid besöket.

Sjukdom

Vid sjukdom med pågående infektion som feber eller allmän sjukdomskänsla bör du avstå behandling.

Avbokning

Vid avbokning av ditt besök använd länken i det bekräftelsemail som du fick i samband med din bokning. Det går även bra att avboka genom att skicka ett meddelande via e-post till info@inmotus.se eller via vårt kontaktformulär.

Onlinebokning kan avbokas upp till 24 timmar innan behandling. Därefter ber vi dig att avboka besöket per telefon. Om vi inte har möjlighet att svara så går det bra att prata in ett meddelande.

Avbokning sker kostnadsfritt senast 24 h innan besöket.

Vi förstår att oförutsedda händelser eller hastig sjukdom kan inträffa som leder till sen avbokning eller uteblivet besök hos din behandlande naprapat. Därför har vi valt att endast ta ut en avgift av 350 kr för din reserverade behandlingstid för att täcka delar av våra kostnader för det uteblivna besöket. Faktureringsavgift tillkommer.

Vid avbokning av övriga tjänster faktureras hela kostnaden för det uteblivna besöket.

Du får fakturan via e-post eller hemskickad till din adress.

Behandlingstider

Vi bokar upp 40 minuter för nybesök och ca 30 minuter för återbesök.

Betalning

  • Vi tar kort eller Swish.
  • Företagstjänster faktureras.
  • Vi hanterar ej kontanter
Till bokningen